15-lecie Harvard Business Review Polska

ICAN Institute, wydawca „Harvard Business Review Polska”, w marcu 2018 roku obchodzi swoje 15-lecie funkcjonowania na polskim rynku. Jesienią 2017 zostaliśmy zaproszeni do przedstawienia pomysłu na sposób celebracji tego wydarzenia. Zaprosiliśmy do współpracy Michalinę Rutkę (Uniwersytet Gdański) oraz Annę-Marię Wiśniewską (Socialme Agency). Wspólnie przygotowaliśmy projekt kampanii promującej ten jubileusz. Według HBRP znalazł się on w finałowej piątce najlepszych opracowań. Dlatego postanowiliśmy się tym podzielić.

Harvard Business Review działa w 11 krajach i w każdym z  nich kieruje się tymi samymi wartościami. Głównie skupia się na dzieleniu się specjalistyczną wiedzą, która pochodzi od profesjonalnych praktyków i  skierowana jest do podobnej grupy docelowej. To prestiżowy magazyn przeznaczony dla wysoko wykwalifikowanych odbiorców oferujący konkretną zawartość przedstawioną w rzetelny sposób. Całość wspierana jest przez liczne szkolenia i  konferencje organizowane przez ICAN Institute oraz szeroki wachlarz dedykowanych klubów skupiających się na wybranych dziedzinach biznesu. Widoczny jest tu wysoki poziom dopasowywania się do odbiorcy i gałęzi biznesu, którą się zajmuje.

W jaki sposób zatem znaleźć jeden wspólny mianownik, który pozwoliłby zdefiniować tę szeroką grupę odbiorców jaką są czytelnicy HBRP? Przecież to ludzie w różnym wieku, w różnej sytuacji biznesowej, znajdujący się na różnych szczeblach kariery zawodowej. Ci aspirujący i ci, którzy dają aspirację innym. Ci, którzy patrzą globalnie i ci, którzy patrzą lokalnie. Jednak bez względu na czynniki biznesowe, jak i te
z biznesem niepowiązane, łączy ich jedno – CZAS.



Czas miał według naszego projektu stanowić główny i przewodni motyw kampanii.

 

Nie można go kupić.

Jest bezcenny.

Jest niezbędny.

Jest wspólny.

Jest przeszły, teraźniejszy i przyszły

Jest modny jako temat….




Możemy postrzegać go w inny sposób w zależności od kultury, możemy opowiadać o nim jako o czynniku sprzyjającym lub niekorzystnym, czynniku względnym i relatywnym lub bezwarunkowym i bezwzględnym. Jedno jest niezaprzeczalne – wszyscy podlegamy temu samemu upływowi czasu, działamy na tej samej osi czasu. 15-lecie funkcjonowania HBR na polskim rynku to czas szczególny. Doskonała okazja do wspominania, podsumowywania, przewidywania przyszłości lub jej świadomego kształtowania.

Zamysł ten przekazywać miał główne idee HBR jako instytucji międzynarodowej, a równocześnie jest czymś nowym w sposobie mówienia o marce.

Motyw ten miał towarzyszyć artykułom – tematyce i  treściom prezentowanym na łamach HBRP;
grafice – gdzie pojawia się motyw zegara, klepsydry, wskazówek, kalendarza i wszelkich skojarzeń z czasem; konferencjom – w temacie przewodnim i/lub w treści wystąpień; działalności w  social media (LinkedIn, Facebook, YouTube…); jubileuszowym webinarom i w końcu podczas gali jubileuszowej.


Jak prezentować się to miało w rzeczywistych działaniach?

To między innymi zorganizowanie trzech dużych konferencji w jednych z najważniejszych ośrodków biznesowych w Polsce. Tematyka oscylować miała wokół motywu czasu w kontekście biznesu oraz miała odwoływać się do dedykowanych klubów tworzonych przez odbiorców treści HBRP (sales, HR, CFO). Mówcy to niezwykle inspirujące osobowości ostatnich czasów. Całość spięta na wszystkich platformach komunikacji redagowanych przez HBRP. Na profilach społecznościowych i stronie odbywa się promocja jubileuszu poprzez krótkie wywiady z prenumeratorami, właścicielem i redakcją oraz publikację cytatów z  ich wypowiedzi, które dotyczą np. wartości wspólnie spędzonego czasu. Dodatkowo publikowane są zdjęcia i filmy
z dotychczasowych działań związanych ze zbliżającym się jubileuszem oraz cytaty powszechnie znanych autorytetów dotyczące czasu.

 

W zamyśle miał to być ambitny projekt, tak jak ambitny jest Harvard Business Review. Wartości reprezentowane przez to wydawnictwo przełożone są na konkretny, uniwersalny czynnik, wokół którego zbudowana jest cała koncepcja.