Idziemy na lody!

Bez nich nie istnieją ani wakacje ani lato. Najlepiej smakują w towarzystwie. Lody zawsze były „social”. W ubiegłym roku agencja reklamowa Yazgot znalazła drogę, by Calypso śmietankowe stały się jeszcze bardziej „social”, a to za sprawą Facebooka i Instagrama.  



Nowe lody Calypso mają w składzie prawdziwą śmietankę. To wyróżnia ten produkt spośród obecnych na rynku marek lodów śmietankowych. Tradycyjna receptura śmietankowych lodów Calypso korzeniami sięga aż do 1959 roku. Oparta jest na najwyższej jakości składnikach i prawdziwej śmietance, której nowe Calypso zawdzięczają swój wyjątkowy, wspaniały smak oraz aksamitną, lekko kremową konsystencję.

Nie od dziś wiadomo, że sekret dobrych lodów tkwi w naturalnych składnikach. 



Sprzedawcy nie mają wątpliwości - „śmietankowe” to ulubiony smak wielbicieli lodów. Praktycznie każdy producent ma ten smak w swojej ofercie. Jak wyróżnić się z tłumu i przekonać wielbicieli lodów, żeby wybrali ten a nie inny produkt? Stworzenia strategii i jej realizacji podjęła się agencja reklamowa Yazgot. Do jej zadań należała również budowa projektu komunikacji i opakowania.

Jakie wyzwania marketingowe stanęły przed pracownikami agencji? Calypso to marka lokalna, silnie obecna w regionie, ale mająca spore problemy z dostępnością na terenie całego kraju. To należało wziąć pod uwagę dobierając odpowiednie i  skuteczne sposoby dotarcia do klientów. Ograniczony budżet lokalnego producenta sprawił, że wydatki trzeba było planować bardzo ostrożnie. To typowe przy pracy dla mniejszych firm i wymusza sporą kreatywność, by reklamy rozprzestrzeniały się drogą wirusową poprzez udostępnianie. To agencji Yazgot udało się po mistrzowsku. „Udostępnianie” wyszło poza świat cyfrowy. - Nasze plakaty w kolejkach Szybkiej Kolei Miejskiej tak przypadły do gustu podróżującym, że były zabierane z ram jako wakacyjna pamiątka. Oczywiście nie popieramy wandalizmu, ale odbieramy to jako komplement – mówi Magdalena Śmigiel z agencji Yazgot.  





Kolejnym wyzwaniem, z którym należało się zmierzyć, był brak obecności marki w  internecie. Do ubiegłego roku firma Lodmor S.A. (producent lodów Calypso), nie prowadziła żadnych działań z zakresu marketingu cyfrowego. Niewielki budżet reklamowy naturalnie przyczynił się do skoncentrowania działań właśnie w tym obszarze.  

Komunikacja została oparta na przywiązaniu do wspomnień z dzieciństwa (lody Calypso są znane od
1959 r. - to już wiele pokoleń) oraz przekonaniu konsumentów, że w dzieciństwie wszystko smakuje lepiej :) Stąd hasło: "Poznaj smak swojego dzieciństwa." Głównym motywem graficznym zarówno na opakowaniu, jak i materiałach reklamowych była postać dawnego lodziarza z wózkiem. Regularnej komunikacji z konsumentami towarzyszyły liczne konkursy z nagrodami. - Konsumenci tak mocno związali się z marką,
że otrzymaliśmy nawet kartki z pozdrowieniami z wakacji - mówi Magdalena Śmigiel.
 




Agencja reklamowa Yazgot została poproszona o przygotowanie kampanii również na kolejny 2017 rok. - Tak, kontynuujemy ubiegłoroczne działania, kładąc tym razem nacisk na akcje eventowe - opowiada Magdalena Śmigiel. Na ulice Pomorza wyjechały specjalnie przygotowane (odtworzone dokładnie według obrazka na etykiecie) wózki z lodami. Celem jest bezpośrednie doświadczenie konsumentów ze smakiem produktu. Zorganizowaliśmy kilkadziesiąt degustacji, niektóre z dodatkowymi elementami, takimi jak muzyka na żywo, dodatkowa promocja w postaci plakatów w najbliższej okolicy. Wszystkie akcje były nagłaśniane na Facebooku, który po roku inwestycji stał się solidnym kanałem komunikacji. Najlepszym potwierdzeniem skuteczności były rozmowy ze sprzedawcami w okolicznych sklepach: "Tak, proszę pani, mamy Calypso w sprzedaży, w tym roku ta marka wróciła."

Zdecydowaliśmy się również wspólnie z klientem na zakup megaboardu w centrum Gdańska. 2 miesiące ekspozycji w takim miejscu to dotarcie do kilkuset tysięcy odbiorców. Dodatkowo sponsorowaliśmy prognozę pogody w Radiu Gdańsk. Pogoda latem 2017 roku jednak nie dopisała... :(
 

Po sukcesie z 2016 roku nie mieliśmy wątpliwości, że musimy powtórzyć działania w pociągach. To doskonały sposób na dotarcie z informacją nie tylko do mieszkańców miasta, ale również do turystów, którzy w okresie letnim bardzo chętnie korzystają z tego środka transportu. Na wszelki wypadek wydrukowaliśmy podwójny nakład :)